Darmowa dostawa od 197 zł!

Zwroty i reklamacje


     1.    ZWROTY


Informacje dotyczące korzystania z ustawowego prawa odstąpienia od umowy

Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827) kupujący może zrezygnować (w drodze odstąpienia od umowy) z towaru zakupionego w naszym sklepie bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie lub wysyłając Formularz Zwrotu w ciągu 14 dni od momentu zawarcia umowy na odległość (nadane e-mailem, pocztą tradycyjną). Formularz Zwrotu jest generowany automatycznie i dołączany w załączniku do e-maila z potwierdzeniem zakupu. Prosimy również o załączenie jednego z dokumentów potwierdzających zakup np. fakturę/ kserokopię faktury/ paragon fiskalny/ potwierdzenie płatności elektronicznej/ email potwierdzający zakup. Koszt wysyłki zwrotnej zawsze pokrywa kupujący. Kupującemu wraz ze zwrotem należności za produkt, zwracana jest równowartość najtańszej przesyłki dostępnej w momencie zakupu.

 

Jak zwrócić produkty do sklepu?

 dokumenty.jpg

 paczka.jpg

 pieniadze.jpg

1.

FORMULARZ ZWROTU

2.

ODSYŁANIE PRODUKTU

3. 

ZWROT PIENIĘDZY

 

Wypełnij formularz zwrotu i dołącz go do przesyłki. Dokument powinien zawierać następujące dane: imię i nazwisko, adres e-mail lub adres do korespondencji, nr telefonu, wskazanie numeru produktu i data zakupu.

 

Zapakowany i odpowiednio zabezpieczony produkt należy odesłać pod adres:

ul. Żeromskiego 13/5;

49-300 Brzeg

wraz z wypełnionym formularzem zwrotu. Zaklej przesyłkę taśmą. Nie używaj folii strech.

Pieniądze zwrócimy Państwu w ciągu 14 dni. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

 

UWAGA!

SKLEP NIE PRZYJMUJE PRTZESYŁEK ZWROTNYCH PŁATNYCH ZA POBRANIEM.

PACZKI NALEŻY WYSŁAĆ NA ADRES SKLEPU:

ŻEROMSKIEGO 13/5; 49-300 BRZEG

PACZKI UMIESZCZONE W PACZKOMACIE NIE BĘDĄ ODBIERANE PRZEZ SPREZEDAJĄCEGO.

 

Kto ponosi koszty przesyłki w przypadku zwroty?

Koszty przesyłki w przypadku zwrotu towaru pokrywa zwracający. Zwroty wysyłane za pobraniem, nie będą przyjmowane. Kupującemu wraz ze zwrotem należności za produkt, zwracana jest równowartość najtańszej przesyłki dostępnej w momencie zakupu.

 

Komu i w jakim terminie przysługuje prawo do zwrotu?

Prawo do zwrotu bez podania przyczyny przysługuje każdemu w ciągu 14 dni od odebrania zamówienia. Zwrotowi nie podlegają takie produkty, których przedmiotem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli po dostarczeniu opakowanie zostało otwarte przez Kupującego m.in:

- środki pielęgnacyjne

- kosmetyki

- suplementy

- pasza

 

Jak długo będę czekać na zwrot środków?

Zwrot środków następuje w ciągu 14 dni roboczych od otrzymania zwróconych produktów. Środki zwracane są na wskazany przez kupującego rachunek bankowy w przypadku płatności przelewem tradycyjnym lub za pobraniem. W innym przypadku sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Kwota opłaconego zamówienia przez systemem PayU zostanie zwrócona za jego pośrednictwem.

 

     2.    REKLAMACJE


Informacje dotyczące z ustawowego prawa do reklamacji produktu

Podstawa i zakres odpowiedzialności za zgodność produktu z umową są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). 

Istnieją dwa rodzaje odpowiedzialności za zgodność produktu z umową: 1) ustawową Sprzedawcy – jest to odpowiedzialność wynikająca z przepisów prawa, poniżej znajdziesz szczegółowe informacje, gdzie jest ona uregulowana, tej odpowiedzialności nie można wyłączyć w przypadku konsumentów; 2) umowną (np. gwarancja udzielana przez gwaranta) – jest to odpowiedzialność dodatkowa, ma zastosowanie w przypadku, gdy dany produkt jest objęty np. gwarancją. Gwarancja może być udzielona przez inny podmiot niż Sprzedawca (np. przez producenta). Szczegółowe regulacje dotyczące odpowiedzialności na podstawie gwarancji znajdziesz w karcie gwarancyjnej lub w innym miejscu dotyczącym udzielenia gwarancji.

Z tytułu rękojmi gwarancja trwa 2 lata, a dla poszczególnych produktów gwarancji udziela producent towaru.

 

Jak dokonać reklamacji?

Reklamacji należy dokonać w ten sam sposób jak zwrot. Prosimy zawsze sprawdzić przy odbiorze, czy paczka nie ma widocznych zewnętrznych uszkodzeń, ponieważ za zniszczenia powstałe przy przewozie odpowiada przewoźnik i to u przewoźnika należy w takim przypadku reklamować przesyłkę. Jeśli towar ma wady fabryczne, prosimy o wypełnienie zgłoszenia reklamacyjnego.  Po przesłaniu na wskazany adres listownie lub elektronicznie skontaktuje się z Państwem pracownik odpowiedzialny za reklamacje w celu ustalenia dalszego postępowania.

Formularz reklamacyjny w formie tradycyjnej  prosimy wysyłać adres: ul. Żeromskiego 13/5; 49-300 Brzeg

Formularz reklamacyjny w formie elektronicznej  prosimy wysyłać na adres: kontakt@equis.pl, w tytule maila wpisując słowo REKLAMACJA i numer zamówienia.

 dokumenty.jpg

 paczka.jpg

 pieniadze.jpg

1.

FORMULARZ REKLAMACYJNY

2.

ODSYŁANIE PRODUKTU


3.

ZWROT PIENIĘDZY LUB WYMIANA TOWARU

 

Wypełnij formularz reklamacyjny i wyślij pocztą tradycyjną lub elektroniczną. Po przesłaniu na wskazany adres listownie lub elektronicznie skontaktuje się z Państwem pracownik odpowiedzialny za reklamacje w celu ustalenia dalszego postępowania. Dokładniejsze instrukcje co do treści formularza znajdziesz tutaj.

 

Zapakowany i odpowiednio zabezpieczony produkt należy odesłać pod adres:

ul. Żeromskiego 13/5;

49-300 Brzeg

wraz z wypełnionym formularzem reklamacyjnym. Zaklej przesyłkę taśmą. Nie używaj folii strech.

 

Pieniądze lub nowy, nieuszkodzony towar zwrócimy w ciągu 14 dni od uznania reklamacji. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

 

UWAGA!

SKLEP NIE PRZYJMUJE PRTZESYŁEK ZWROTNYCH PŁATNYCH ZA POBRANIEM.

PACZKI NALEŻY WYSŁAĆ NA ADRES SKLEPU:

ŻEROMSKIEGO 13/5; 49-300 BRZEG

PACZKI UMIESZCZONE W PACZKOMACIE NIE BĘDĄ ODBIERANE PRZEZ SPREZEDAJĄCEGO.

 

Co napisać w formularzu reklamacyjnym?

Zaleca się podanie w opisie reklamacji:

  1.  informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową;
  2.  żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia;
  3.  danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji.

Wymogi podane powyżej mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy.

Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub produkt) związane z przedmiotem reklamacji.

Możemy także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez nas.

 

Kiedy otrzymasz odpowiedź na reklamację?

Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.

Co dzieje się w przypadku uznania reklamacji?

W przypadku uznania reklamacji przez Sprzedawcę, Kupujący dostanie nowy, nieuszkodzony produkt lub otrzyma zwrot pieniędzy. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.